روش های ساخت کلید

آیا با انواع روش های ساخت کلید آشنا هستید؟ احتمالا تنها روشی که به ذهن‌تان برسد، بردن کلید به کلیدسازی و تهیه کپی آن است. علاوه‌بر این روش، سه روش دیگر شامل استفاده از خمیر، قفل و عکس وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها، علاوه‌بر اینکه به وسایل خاصی نیاز دارند، شامل چند مرحله مختلف است و هر شخصی نمی‌تواند آن را انجام می‌دهد. برای خدمات ساخت کلید یدکی حتما از یک کلیدساز خبره و کاربلد کمک بگیرید.

اما روش های ساخت کلید چیست و چگونه انجام می‌شود؟ در هریک از این روش‌ها به چه وسایلی نیاز است تا بتوان کلید را کپی کرد؟ در این صفحه به معرفی هر چهار روش ساخت کلید پرداخته و به همه سوالات شما در این مورد پاسخ شده است.

روش های ساخت کلید

ساخت کلید از روی کلید

یکی از روش‌های متداول ساخت کلید، ساخت آن از روی خود کلید است. احتمالا همه شما برای خدمات ساخت کلید یدکی به کلیدسازی رفته‌اید. معمولا شخص کلیدساز، کلید را در زیر یک دستگاه کلیدسازی قرار می‌دهد و در زمان کوتاهی آن را خارج می‌کند. اگر کپی کلید هر گونه قسمت اضافی داشته باشد، آن را با یک سوهان صاف می‌کند. در نهایت با توجه به نوع کلید و فاکتورهای دیگر قیمت ساخت کلید یدک، محاسبه می‌شود و از مشتری دریافت خواهد شد.

پس ساخت از روی خود کلید، بهترین روش ساخت کلید است که با کیفیت بالا و در زمانی کوتاهی کلید آماده خواهد شد. اما گاهی‌اوقات مشتری درخواست کلیدسازی در محل را دارد. در این شرایط به‌دلایلی مختلفی مانند اندازه بزرگ دستگاه ساخت کلید، کلیدساز از روش های ساخت کلید که به دستگاه نیاز ندارد، استفاده می‌کند. اگرچه روش‌های بعدی، کاری سختی هستند؛ اما برای کلیدسازها که چندین سال سابقه در این حوزه دارند، کار راحت‌تری است.

ساخت کلید از روی قفل

روش چهارم از سری روش های ساخت کلید، استفاده از قفل است. اگر کلید را گم کرده‎اید یا حداقل آن را در اختیار ندارید، می‌توانید در شرایط ضروری از قفل برای ساخت کلید استفاده کنید. در این روش مغزی کلید را خارج می‌کنند تا بتوان از آن‌ برای ساخت کلید استفاده کنند. این روش هم به وسایلی مختلف نیاز دارد و باید همه آن‌ها جور باشد تا بتوان کپی کلید را ساخت.

قطعه اصلی که در این روش ساخت کلید از روی قفل نیاز دارید، قطعه فلزی است که بتوان به راحتی آن را برش داد. چراکه این قطعه در نهایت به کلید تبدیل خواهد شد. برای ساخت کلید با مغزی قفل را خارج و با اندازه گرفتن آن اقدام به ساخت کلید کنید. در این روش باید کار با دستگاه فلز هم بلد باشید؛ چراکه به نیاز به برش زدن قطعه فلزی دارید.

بسیاری از افراد بدون هیچ‌گونه تجربه‌ای اقدام به ساخت کلید با روش‌های بالا می‌کنند. اما همه این روش‌ها، زمان‌بر هستند که علاوه‌بر دقت بالا به حوصله زیادی نیز نیاز دارند؛ پس استفاده از کلیدساز کاربلد و متخصص می‌تواند گزینه بهتری باشد. اگر در محل زندگی‌تان کلیدسازی شبانه روزی وجود دارد، حتما از آن‌ها کمک بگیرید تا در این شرایط به شما کمک کند. سفارش آنلاین کلیدسازی برای شما مزایای زیادی دارد؛ چراکه هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

انواع روش های ساخت کلید

ساخت کلید از روی عکس

یکی از روش‌ های ساخت کلید، کمک از عکس کلید است. در این روش کلیدساز از وسایل مختلفی کمک می‌گیرد تا بتواند کپی کلید را درست کند. در روش ساخت کلید از روی عکس به خود کلید، کاغذ، سکه، تلفن همراه، قیچی، چاپگر، طلق یا قوطی کنسرو نیاز است. احتمالا در هر خانه‌ای همه این وسایل وجود نداشته باشد.

به‌همین دلیل ساخت کلید از روی عکس را به روش‌های مختلفی تهیه می‌کنند. برای بعضی از کلیدها، کلیدساز کپی کلید را روی یک طلق آماده می‌کند؛ اما در بعضی مواقع، از قوطی کنسرو استفاده می‌کنند تا طرح نهایی کلید روی آن کپی شود.  در هر شرایطی برای ساخت کلید از روی عکس، باید خود کلید را در اختیار تیم کلیدسازی سیار شبانه روزی قرار دهید تا بتوانند کپی کلید را آماده کنند.

ساخت کلید از روی عکس آن یه کار زمان‎بر است و به حوصله بسیار زیادی نیاز دارد؛ چراکه در آوردن برآمدگی‌های مختلف روی کلید، علاوه‌بر اینکه حساس است، باید با دقت زیادی هم انجام شود. اگر در هر قسمت خطایی کوچکی انجام دهید، باید دوباره کار را از نو شروع کرد.

ساخت کلید با خمیر

در روش بعد برای ساخت کلید به خمیر نیاز دارید. این روش یکی از روش‌های قدیمی ساخت کلید است و در شرایطی که به دستگاه اتوماتیک ساخت کلید دسترسی نداشته باشید، مفید است. این روش هم به ابزارهای مختلفی نیاز دارد. برای تهیه کلید به کمک خمیر به کلید، خمیر، هویه برقی، فندک، سیم لحیم، سوهان، تیغ کارتر نیاز دارید. تهیه کردن این وسایل می‌تواند در نهایت یک کپی از کلید در اختیار شما قرار دهد.

این روش هم مانند لحیم‌کاری، سوهان‌کاری و ... است که می‌تواند وقت‌گیر باشد. برای مثال ممکن است سوهان کردن کلید چند دقیقه طول بکشد و کلیدساز چندین دفعه آن را امتحان کند تا در نهایت بتواند کلید نهایی را آماده کند. قطعا هر چقدر زمان بیشتر باشد، روی هزینه قیمت کلیدسازی تاثیر مستقیم دارد و شخص کلیدساز هزینه بیشتری را دریافت می‌کند. این روش هم علاوه‌بر دقت و وقت زیاد، به توانایی استفاده از دستگاه هویه هم نیاز دارد. شما باید سیم لحیم را ذوب کنید تا در نهایت کلید شکل بگیرد.

تیم اورژانس کلید با چندین سال سابقه و بهره‌گیری از کلیدسازهای کاربلد، آماده ارائه هر نوع خدمات کلیدسازی در سطح تهران است. خدمات تیم به‌صورت شبانه‌روزی و سیار است. هر زمانی که به خدمات ساخت کلید یدکی نیاز داشتید، اورژانس کلید را در ذهن‌تان داشته باشید. بعد از درخواست خدمات از طرف شما، همکاران در اسرع وقت در محل حاضر می‌شوند تا مشکل شما را در برطرف کنند. خدمات اورژانس کلید همه منطاق تهران از شمال، جنوب، غرب و شرق را پوشش می‌دهد و نباید در این مورد نگرانی داشته باشید. برای دریافت خدمات کلیدسازی از تیم ما با شماره همراه درج شده در سایت، تماس بگیرید.

همچنین بخوانید
حتما برای شما هم پیش آمده که ناگهان کلید در قفل گیر کند و پشت در بمانید. در این مقاله از اورژانس کلید به شما می‌گوییم در این مواقع باید چه کنید و چگونه قفل را باز کنید.
در این مقاله از اورژانس کلید با انواع قفل موجود در بازار مانند قفل کتابی، قفل آویز، قفل کارتی و ... آشنا می‌شویم همچنین رایج‌ترین قفل‌های موجود در بازار معرفی می‌شوند.
کلیدهای زیادی با ویژگی ها و کاربردهای متنوعی در دنیا وجود دارند. در این مقاله از اورژانس کلید، با انواع کلید و ویژگی ها و کاربردهای آن ها آشنا خواهیم شد.
در این مقاله از اورژانس کلید، به توضیح مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت کلید میپردازیم. همچنین قیمت ساخت کلید را بر اساس نرخنمامه مصوب میبینیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: