در هنگام گم شدن سوییچ خودرو چه کنیم؟

بسیاری از ما حداقل یک بار با مشکل گم شدن سوییچ خودرو روبرو شده‌ایم. اگر با این مشکل در وسط جاده روبرو شده باشید و آنتن گوشی همراهتان برای تماس با شرکت ساخت سوییچ خودرو ضعیف باشد، این مقاله می‌تواند کمک قابل توجهی به شما کند. با ما همراه باشید تا با روش‌های روشن کردن خودرو بدون سوییچ آشنا شوید و روشی را برای ردیابی آن یاد بگیرید.

 روشن کردن خودرو بدون سوییچ

روشن کردن ماشین بدون سوییچ

در همین ابتدا بهتر است بدانید که هنگام گم شدن سوییچ خودرو، روشن کردن آن کار آسانی نیست. به خاطر داشته باشید که این روش‌ها کمکی به روشن کردن خودروهای مدرن (خودروهایی با سیستم ایموبلایزر) نخواهند کرد؛ زیرا، اگر سوییچ را به استارت این نوع خودروها نزدیک نکنید، خودرو روشن نخواهد شد. اگر خودرو شما مدرن نیست، می‌توانید از 2 روش زیر برای روشن کردن خودرو کمک بگیرید:

  • روشن کردن خودرو با پیچ‌گوشتی یا چکش: اگر در استفاده از چکش یا وسایل مشابه برای روشن کردن خودرو تخصص کافی ندارید، از انجام آن خودداری کنید؛ زیرا، ممکن است ورودی سوییچ ماشین خراب شود و مجبور شوید این بخش را تعویض کنید. چکش یا وسیله فلزی نوک تیز خود را وارد دهانه سوییچ کنید و سعی کنید آن را بچرخانید.
  • روشن کردن ماشین با اتصال سیم باتری به سیم برق: استفاده از دستکش محافظ را در این روش فراموش نکنید. اولین مرحله این روش، جدا کردن بخش پلاستیکی زیر فرمان است. پس از انجام این کار، می‌توانید بخش جرقه‌زنی خودرو را مشاهده کنید. سیم‌های قرمز مربوط به باتری خودرو و سیم‌هایی با رنگ قهوه‌ای یا زرد نیز مربوط به بخش اشتغال ماشین هستند. اکنون یک چاقو تهیه کنید و کاور سیم‌های باتری را برش دهید. سیم باتری را به سیم برق متصل کنید تا ماشین روشن شود.

آیا می ‌توان ماشین را با سوییچ دیگری روشن کرد؟

در بسیاری از موارد، نمی‌توان خودرو را با سوییچ ماشین دیگری روشن کرد؛ زیرا، تراشه‌های مکانیکی هر خودرو با یکدیگر متفاوت است. اگر خودرو شما قدیمی است و جای قفل آن فرسوده شده است، ممکن است بتوانید آن را با سوییچ دیگری باز کنید. البته در موارد بسیار نادر، هنگام گم شدن سوییچ خودرو، روشن کردن آن با سوییچ خودرو دیگری امکان‌پذیر است.

آیا کلید ماشین قابل ردیابی است؟

اگر قبل از گم شدن سوییچ خودرو، اقدام به خرید ردیاب بلوتوثی برای آن کرده باشید، می‌توانید آن را ردیابی کنید. ردیاب بلوتوثی، دستگاهی با اندازه‌ای کوچک است که به شما کمک می‌کند وسایل خود را هنگام گم شدن یا دزدیده شدن آن‌ها پیدا کنید. علاوه بر کلید ماشین، شما می‌توانید از ردیاب بلوتوثی برای پیدا کردن دسته کلید، وسایل ارزشمند دیگر و حتی والدین سالمند خود استفاده کنید. اگر اغلب موارد ذکرشده را گم می‌کنید، ردیاب بلوتوثی کمک بزرگی برای شما خواهد بود.

 روشن کردن خودرو بدون سوییچ

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که پیش از گم شدن سوییچ خودرو، آن را به ردیاب بلوتوثی وصل کنید تا بتوانید آخرین موقعیت مکانی آن را در نقشه گوگل مشاهده کنید. مهم نیست گوشی همراه شما دارای چه سیستم‌عاملی است، شما می‌توانید با هر سیستم‌عاملی از خدمات ردیاب بلوتوثی استفاده کنید. اگر از گوشی آیفون یا دستگاه‌های دیگر شرکت اپل استفاده می‌کنید، ایرتگ اپل (Apple’s Airtag) گزینه مناسبی است. اگر گوشی شما دارای سیستم‌عامل اندروید است، از ردیاب بلوتوثی Tile Mate استفاده کنید.

ردیاب در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید مناسب‌ترین نوع را برای وسایل مختلف، فرزند یا والدین سالمند خود خریداری کنید. این دستگاه کوچک، بسیار سبک است و مقاومت بالایی در برابر ضربه یا سقوط دارد؛ بنابراین، شما می‌توانید آن را به‌آسانی همراه ریموت سوییچ خودرو خود حمل کنید و احتمال گم شدن سوییچ خودرو خود را به صفر برسانید. بهتر است بدانید که اگر گوشی شما از ردیاب بلوتوثی دور شود، هشدار خواهد داد.

ساخت سوییچ یدک ماشین

بهتر است پیش از گم شدن سوییچ خودرو، اقدام به ساخت سوییچ یدک کنید تا هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید. ابزارهای خاصی برای ساخت سوئیچ یدک خودرو ساخت داخل و خارج لازم است و اورژانس کلید دارای این ابزارهاست. اگر سوییچ کددار ماشین شما گم یا دزدیده شده است، هیچ‌گاه از سوییچ‌های معمولی برای روشن کردن آن استفاده نکنید؛ زیرا، ممکن است خسارت جبران‌ناپذیری به ماشین شما وارد شود. اورژانس کلید با متخصصان باتجربه خود حتی می‌تواند در ساخت سوییچ کددار و یدک آن نیز به شما کمک کند.

قیمت ساخت سوییچ ماشین

قیمت ساخت سوییچ خودرو به نوع، سال تولید و کشور تولیدکننده ماشین و فاصله ماشین تا مرکز خدمات کلیدسازی بستگی دارد. متأسفانه به دلیل تورم بالا در وضعیت کنونی ایران، نمی‌توان قیمت دقیقی اعلام کرد اما طبق نرخ اعلام شده اتحادیه، کلیدسازان قیمت مشخص‌شده‌ای را درنظر می‌گیرند و با توجه به مواردی که بر قیمت تاثیرگذار هستند، نرخ منصفانه‌ای را اعلام می‎کنند؛ با این حال، اگر می‌خواهید اقدام به ساخت سوییچ یدک خودرو کنید و قیمت آن را بدانید، با شماره‌های درج‌شده در سایت اورژانس کلید تماس بگیرید.

سخن آخر

گم شدن سوییچ خودرو ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. همچنین هر شخصی ممکن است با مشکل خرابی سوئیچ خودرو مواجه شود و نیاز به تعمیر سوئیچ خودرو یا تعویض سوئیچ خودرو داشته باشد. اگر با چنین مشکلاتی روبرو شدید، تنها کافی است با کلیدسازی حرفه‌ای اورژانس کلید تماس بگیرید تا متخصصان ما از نزدیک‌ترین شعبه به محل مورد نظر شما اعزام شوند. شما می‌توانید از دو روش ذکرشده در مقاله ما نیز استفاده کنید؛ ولی، اگر دارای خودرو مدرنی هستید، تنها کلیدسازان می‌توانند به شما کمک کنند.

ساخت سوییچ یدک

اورژانس کلید یک کلیدسازی سیار و شبانه‌روزی در شهر تهران است که در زمینه کپی سوییچ خودرو و ساخت آن فعالیت می‌کند. متخصصان ما در دوره‌های تخصصی کلیدسازی با جدیدترین روش‌ها شرکت کرده‌اند و از مهارت کافی در کلیدسازی درب منازل، باز کردن درب بسته، نصب دوربین مداربسته و تعمیر، تعویض و نصب قفل برخوردارند. متخصصان کلیدسازی معتبر اورژانس کلید همواره تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در موقعیت‌های اورژانسی مانند گم شدن سوییچ خودرو در سریعترین زمان ممکن به یاری شما بیایند و مشکل شما را حل کنند.

همچنین بخوانید
حتما برای شما هم پیش آمده که ناگهان کلید در قفل گیر کند و پشت در بمانید. در این مقاله از اورژانس کلید به شما می‌گوییم در این مواقع باید چه کنید و چگونه قفل را باز کنید.
در این مقاله از اورژانس کلید با انواع قفل موجود در بازار مانند قفل کتابی، قفل آویز، قفل کارتی و ... آشنا می‌شویم همچنین رایج‌ترین قفل‌های موجود در بازار معرفی می‌شوند.
کلیدهای زیادی با ویژگی ها و کاربردهای متنوعی در دنیا وجود دارند. در این مقاله از اورژانس کلید، با انواع کلید و ویژگی ها و کاربردهای آن ها آشنا خواهیم شد.
در این مقاله از اورژانس کلید، به توضیح مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت کلید میپردازیم. همچنین قیمت ساخت کلید را بر اساس نرخنمامه مصوب میبینیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: